Ο δίσκος-πλατό του συμπλέκτη είναι από τα μέρη του αυτοκινήτου που φθείρονται περισσότερο λόγω της συχνότητας πέδησης.
Η διάρκεια ζωής του δίσκου-πλατό εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες. Πρώτον, από την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και δεύτερον, από την κίνηση στους δρόμους που κυκλοφορεί το αυτοκίνητο.
Όσο πιο συχνά πατάς το πεντάλ του συμπλέκτη, σε συνδυασμό με την συχνή εναλλαγή ταχυτήτων, τόσο πιο γρήγορα φθείρεται το σύστημα δίσκος-πλατό συμπλέκτη.
Σίγουρα είναι αδύνατον να μην πατάς τον συμπλέκτη, ιδίως όταν βρίσκεσαι σε μεγάλη κίνηση.
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις εάν το αυτοκίνητό σου καταπονείται, είναι να κάνεις τακτικό διαγνωστικό έλεγχο και να παρατηρείς την συμπεριφορά του.
Εάν δεν αλλαχθεί εγκαίρως το σύστημα αυτό, αναπόφευκτα κάποια στιγμή το αυτοκίνητό σου θα “μείνει”.
Υπάρχουν κάποια συμπτώματα που μπορούν να σε θορυβήσουν ώστε να επισκεφθείς άμεσα ένα συνεργείο.
Συμπτώματα χαλασμένου δίσκου – πλατό
Για να μην βρεθείς προ εκπλήξεων, υπάρχουν κάποια συμπτώματα που μπορείς να καταλάβεις ότι κάτι δεν πάει καλά, οτι ο δίσκος-πλατό χρειάζεται άμεσα αλλαγή.
Αυτά είναι τα παρακάτω:
- Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι σκληρό.
- Το πάτημα του συμπλέκτη γίνεται χαμηλά.
- Δυσκολία στην αλλαγή ταχυτήτων.
- Θόρυβος με το πάτημα του συμπλέκτη.
- Το αυτοκίνητο “πατινάρει”.
Εάν πέσει στην υποψία σου κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα δεν έχεις παρά να συμβουλευτείς ένα εξειδικευμένο συνεργείο.
Ακόμα και πριν την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, ο δίσκος – πλατό είναι ένα σημαντικό σημείο ελέγχου.
Στα πόσα χιλιόμετρα πρέπει να αλλάζεις τον δίσκο – πλατό
Ένας εργοστασιακός δίσκος – πλατό βγάζει πάνω από 80.000-100.000χλμ. .
Η αλλαγή του συστήματος εξαρτάται από την χρήση του.
Αν το αυτοκίνητο δεν το χρησιμοποιείς πολύ στην πόλη κι εφόσον το λειτουργείς σωστά, δηλαδή δεν μένεις με πατημένο συμπλέκτη πολύ ώρα και δεν τραβάς φορτία, μπορεί να αντέξει πολλά χιλιόμετρα.
Εάν το αυτοκίνητο καταπονείται στην κίνηση καθημερινά, η εναλλαγή ταχυτήτων δεν γίνεται σωστά, το πεντάλ του συμπλέκτη πατιέται υπερβολικά ή και όχι όσο πρέπει, τότε η αλλαγή, αναπόφευκτα γίνεται συχνότερα.
Ανάλογα λοιπόν με την χρήση και την οδηγική σου συμπεριφορά μπορεί να χρειάζεσαι αλλαγή δίσκου – πλατό συμπλέκτη ακόμα και κάθε 15.000χλμ. .
Δίσκος – Πλατό : Γιατί αλλάζουν μαζί
Το σύστημα δίσκου – πλατό συμπλέκτη είναι αλληλένδετα και συνήθως πρέπει να αλλάζουν σετ.
Εάν έχει φθαρεί ο δίσκος το αυτοκίνητο “πατινάρει”. Εάν έχει φθαρεί το πλατό συμπλέκτη γίνεται αρκετά σκληρό το πάτημα του πεντάλ και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να σπάσει.
Προκειμένου να αποφύγεις μια ξαφνική ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σου, καλό είναι να αλλάζεις όλο το σύστημα μαζί και σύμφωνα πάντα με την συμβουλή ενός μηχανικού σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο.