Αποτελεί και για ’σένα έναν πιθανό «εφιάλτη» για την καθημερινότητά σου το σενάριο να μην παίρνει κάποια μέρα μπροστά το αυτοκίνητό σου ξαφνικά;
Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι λίγες οι φορές που συμβαίνει και σίγουρα είναι κάτι που θα βιώσει κάθε οδηγός αυτοκινήτου αργά ή γρήγορα.
Μην πανικοβάλλεσαι. Πριν καλέσεις την οδική βοήθεια ή απευθυνθείς σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο αυτοκινήτων στην περιοχή σου, τσέκαρε μήπως είναι κλειδωμένο το τιμόνι σου.
Επειδή όμως πιθανότατα δεν είναι αυτή η αιτία, ανακάλυψε τις 9 αιτίες που μπορεί το αυτοκίνητό σου να έχει ξαφνικά ακινητοποιηθεί.
9 Αιτίες που δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο
Πάμε να δούμε τις κυριότερες αιτίες που δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο σου:
1. Νεκρή Μπαταρία
Η νεκρή μπαταρία αποτελεί έναν από τους πιο συνηθισμένους λόγους. Η μπαταρία είναι αυτή που παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρο το όχημα και στα ηλεκτρικά εξαρτήματά του, όπως το ραδιόφωνο και τα φώτα.
Καθώς το όχημα λειτουργεί, ο εναλλάκτης ή δυναμό του αυτοκινήτου φορτίζει τη μπαταρία. Αν δεν γίνεται επαρκής φόρτιση της μπαταρίας, το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να ξεκινήσει.
Η νεκρή μπαταρία μπορεί να οφείλεται στα εξής:
- Οι προβολείς ή το φως θόλου είχαν παραμείνει αναμμένα για πολλές ώρες.
- Είναι χαλαρό καλώδιο.
- Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας έχει παρέλθει.
- Η εξάτμιση του νερού μπορεί να προκαλέσει κακή αγωγιμότητα.
Μερικά από τα κοινά συμπτώματα της νεκρής μπαταρίας περιλαμβάνουν:
- Κανένα ηλεκτρικό εξάρτημα δε μπορεί να λειτουργήσει (π.χ. τα φώτα, το ραδιόφωνο κ.λπ.).
- Έχει ανάψει η λυχνία της μπαταρίας.
Δοκίμασε να δεις αν το πρόβλημα ξεκινά από την μπαταρία του αυτοκινήτου, κατά την εκκίνησή του. Σε περίπτωση που ο εκκινητήρας (jump starter) λειτουργεί, τότε πρόκειται για μια μπαταρία που τελειώνει ή ένα δυναμό (εναλλάκτη) που απλώς αντιμετωπίζει πρόβλημα με την επαναφόρτιση της μπαταρίας.
Η αντικατάσταση της μπαταρίας είναι η άμεση λύση. Σε περίπτωση που ευθύνεται ο εναλλάκτης (δυναμό), θα πρέπει να απευθυνθείς σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων.
2. Βλάβη στη μίζα (διακόπτης ανάφλεξης)
Εφόσον έχεις εξακριβώσει ότι η λειτουργία της μπαταρίας δεν είναι ελαττωματική, αλλά το αυτοκίνητο εξακολουθεί να μην παίρνει μπροστά, τότε πιθανόν να υπάρχει πρόβλημα με τον διακόπτη ανάφλεξης.
Το πρόβλημα μπορεί να εντοπιστεί ανάβοντας τους προβολείς, καθώς η μπαταρία είναι αυτή που ελέγχει τους προβολείς και το ταμπλό. Αν λοιπόν οι προβολείς ανάβουν κανονικά, τότε πρόκειται μάλλον για έναν χαλασμένο διακόπτη ανάφλεξης (μίζα).
3. Βουλωμένο φίλτρο βενζίνης (καυσίμου)
Υπάρχει περίπτωση το φίλτρο καυσίμου σου να έχει βουλώσει και συνεπώς, η βενζίνη να μη μπορεί να φτάσει στον κινητήρα. Λόγω αυτού, το αυτοκίνητο δύσκολα μπορεί να κάψει τα απαραίτητα καύσιμα για να πάρει μπροστά.
Κατά το μικρό service αυτοκινήτου κι εφόσον έχει διανύσει 15.000-20.000 χιλιόμετρα, μην παραλείψεις να αλλάξεις τα φίλτρα καυσίμου.
4. Άδειο ρεζερβουάρ
Μία επίσης συχνή αιτία που το αυτοκίνητό σου σε “εγκατέλειψε”, μπορεί να είναι το άδειο ρεζερβουάρ. Πιθανόν για κάποιους να θεωρείται μία ανόητη αιτία, όμως είναι λογικό κάποιες φορές να παραλείψεις ή να ξεχάσεις να γεμίσεις το ρεζερβουάρ.
Έτσι, εάν πριν είχες λίγη βενζίνη ή σε περίπτωση που ο μετρητής της είναι χαλασμένος, είναι αναμενόμενο να μην μπορέσει να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.
5. Ιμάντας Χρονισμού
Ο ιμάντας χρονισμού αποτελεί τη διασφάλιση ότι οι βαλβίδες του κινητήρα ανοιγοκλείνουν στο κατάλληλο διάστημα, με σκοπό οι βαλβίδες και τα έμβολα να μην έρχονται ποτέ σε επαφή. Αποτελεί συνεπώς, το σημαντικότερο στοιχείο συντήρησης του κινητήρα.
Ένας ελαττωματικός ιμάντας χρονισμού μπορεί να προκαλέσει ακόμη και την αντικατάσταση του κινητήρα. Το κάθε πότε αλλάζει ο ιμάντας χρονισμού, καθορίζεται από τον κατασκευαστή του εκάστοτε αυτοκινήτου και εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το όχημα.
6. Βλάβη στο πηνίο ανάφλεξης
Για την εκκίνηση του κινητήρα είναι υπεύθυνα κάποια εξαρτήματα από το σύστημα ανάφλεξης, που βοηθούν στη μετατροπή της τάσης της μπαταρίας σε ηλεκτρικό σπινθήρα στο μπουζί. Πρόκειται για το πηνίο ανάφλεξης ή γνωστό αλλιώς ως πολλαπλασιαστής.
Για τον έλεγχο της ισχύος του ρεύματος που περνά από το πηνίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα πολύμετρο, ένα ειδικά σχεδιασμένο εργαλείο για τη μέτρηση του ηλεκτρικού ρεύματος, της τάσης και της αντίστασης.
7. Μπουζί
Για τη λειτουργία των κινητήρων και την προϋπόθεσή της, δηλαδή την ανάφλεξη του μείγματος καυσίμου και αέρα, τοποθετούνται στις κεφαλές των κυλίνδρων κάποιες οπές, τα λεγόμενα μπουζί ή σπινθηριστές.
Η δυσλειτουργία του κινητήρα λοιπόν, μπορεί να «προδώσει» την ανάγκη αντικατάστασης των χαλασμένων μπουζί.
8. Ηλεκτρολογικά προβλήματα
Η πλήρης ακινητοποίηση του αυτοκινήτου σου μπορεί να οφείλεται σε κάποιο ηλεκτρολογικό πρόβλημά όπως:
- Ένα χαλαρό καλώδιο μπαταρίας.
- Ένα φθαρμένο ή κατεστραμμένο καλώδιο μπαταρίας που παρεμποδίζει τη ροή ρεύματος.
- Η ροή ρεύματος περιορίζεται από τη σύνδεση της μπαταρίας.
Επομένως, πρέπει να ελέγξεις μήπως υπάρχει κάποια πλαστική μόνωση του καλωδίου της μπαταρίας που έχει ξεφλουδίσει ή φθαρεί.
Σιγουρέψου πως είναι σταθερές όλες οι συνδέσεις, ενώ θα πρέπει πιθανόν να αντικαταστήσεις κάποια καλώδια ή ακροδέκτες της μπαταρίας σε περίπτωση φθοράς.
Δες επίσης: 9 Πιθανές Βλάβες του Κινητήρα – Αιτίες και Συμπτώματα
9. Αναπλήρωση AdBlue σε Diesel κινητήρες
Στα νέα οχήματα με Diesel κινητήρες, το AdBlue αποτελεί ένα υγρό άοσμο και μη τοξικό, που συνδέεται με την επεξεργασία των καυσαερίων και συντελεί στην μείωση των ρυπογόνων εκπομπών.
Ο ρυθμός κατανάλωσης του AdBlue από τα οχήματα εξαρτάται από το αν γίνεται οικονομική οδήγηση, από το μέγεθος του κινητήρα και τα συνολικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το όχημα.
Υπάρχει βέβαια στα αυτοκίνητα αυτά ένα σύστημα στο ταμπλό που προειδοποιεί και ενημερώνει για την ανάγκη αναπλήρωσης του AdBlue.
Δώσε προσοχή, γιατί η πλήρης κατανάλωση του υγρού αυτού διαλύματος μπορεί να προκαλέσει την ακινητοποίηση του οχήματος.
Συχνές Ερωτήσεις – Σύντομες απαντήσεις
Δες μερικές σύντομες απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο:
Πρόκειται πιθανότατα για πρόβλημα με την μπαταρία του αυτοκινήτου ή τη σύνδεση της.
Αυτό συνήθως υποδηλώνει πρόβλημα με το ηλεκτρικό σύστημα. Θα μπορούσε να είναι:
• Άδεια ή χαμηλή μπαταρία.
• Πρόβλημα εναλλάκτη.
Αυτό είναι συνήθως ένα πρόβλημα με τη μίζα ή το ρελέ εκκίνησης (τον διακόπτη που μεταδίδει ισχύ στη μίζα).
Αυτό είναι συχνά πρόβλημα καυσίμου. Μπορεί να προκληθεί από:
• Πλημμυρισμένο κινητήρα.
• Άδειο ρεζερβουάρ καυσίμου.
• Μπλοκαρισμένο φίλτρο καυσίμου.
Αυτό μπορεί να προκληθεί από:
• Πρόβλημα έγχυσης καυσίμου ή καρμπυρατέρ.
• Πλημμυρισμένος κινητήρας (θα παρατηρήσεις έντονη μυρωδιά βενζίνης).